Rahsia Bulan Islam

Bismillah al-Rahman al-Rahim.


 

Assalamualaikum wrt. wbt.


 

Hari ni BH rasa terpanggil bagi membincangkan berkenaan suatu perkara iaitu ramalan bulan kelahiran. Dulu kita tengok adanya rahsia bulan kelahiran dari Januari sampai la Desember. Banyak sangat ramalannya… macam iklan kat Astro, macam-macam ada… Ada yang kalo bulan2 tertentu yang diramalkan sebagai seorang yang…. Macam2 la, baik ada, boros ada, cemburu ada, & banyaaaakkkk lagi..


 

Walaupun benda tu x ok, tp ok la lg sbb tu bulan masihi, tp sekarang ni dah ada ramalan bg bulan Islam, Ape??? Bulan Islam???? Ape motif sebenar diorang? Ape sumber rujukan diorang? Al-quran atau hadis? Adakah ianya sahih & dibolehkan dalam Islam?

Rahsia Bulan Islam - Feb (1 of 2) (Created via http://apps.facebook.com/rahsiabulanislam/ )


 

Para pemerhati sekalian, amalan tilik nasib, ramalan zodiak atau apa2 saja yg seumpama dengannya hukumnya adalah haram dan solat bagi mereka yang mempercayainya tidak akan diterima selama 40 hari disisi Allah. Ni bkn BH saje2 memandai ckp, tp ni adalah artikal yg BH baca berdasarkan ulasan ulama terkenal Yusuf al-Qardawi mengenai hukum membaca ramalan bintang.

http://yuitsumuni.com/2010/04/13/nasib-boleh-ditilikkalau-tilik-bukan-ke-pelik/


 

Sebaiknya kita sebagai umat Islam perlu menjauhkan diri kita daripada mempercayai benda karut sedemikian rupa. Kerana benda sedemikian rupa boleh memesogkan akidah kita. Sesungguhnya hanya Allah sahaja yg maha mengetahui segala perkara ghaib dan apa yang berlaku di langit dan di bumi.


 

Renung-renungkan & selamat beramal!!!

0 comments:

Catat Ulasan